Krok 1. Zbadanie faktów
Jeśli siedzisz przed pustym dokumentem Word lub chcesz całkowicie przeprojektować swoje CV, powinieneś najpierw rozłożyć swoje życie zawodowe przed sobą. Brzmi banalnie, ale jest to dobra podstawa: wszystkie stanowiska zawodowe, wszystkie stopnie, szkolenia i dalsze kształcenie. Istnieją również dodatkowe informacje, takie jak hobby i umiejętności miękkie.
Krok 2. Podsumuj fakty
Nie wszystko, co złożyłeś w pierwszym kroku, naprawdę pasuje do aktualnego CV. Istotne są tylko te fakty, które podkreślają Twój portfel wartości zawodowych i osobistych . Na przykład: Praca wakacyjna jako asystent stacji benzynowej nie musi być wymieniana przy ubieganiu się o stanowisko księgowego. Jednak w firmie księgowej powinno być miejsce na staż.
Krok 3. Podążaj do celu
Wynika to natychmiast: nie tylko list motywacyjny, ale także życiorys może być zoptymalizowany dla konkretnego pracodawcy lub jego oddziału. W tym celu wskazane jest zbadanie najważniejszych faktów dotyczących danego pracodawcy: pola działalności, branży, kultury korporacyjnej itp. Ponadto wymagane wymagania dotyczące ogłoszenia o pracy powinny pojawiać się w życiorysie i liście aplikacyjnym – osoby rekrutujące szukają „słów kluczowych” .